حیات خلوت یک پرنده

اینجا زندگی خالی می شود از هر خلوتی

حیات خلوت یک پرنده

اینجا زندگی خالی می شود از هر خلوتی

عینک خودشناسی


چیز های در جامعه هست که من را هم مثل خیلی ها از وضع موجود نگران می کنند ولی تفاوتی وجود داره که فرصت ابرازش نگاه های متفاوت را  به بحث دعوت می کنه.

چیزهایی که عده ی زیادی از ادم ها ی اطراف ما را نگران کرده و اظهار می کنند از جامعه و بیرون خودشون ناشی می شه از نگاه من در واقع منشا درونی دارد.

من یاد گرفتم که به مسائل از بیرون خودم نگاه کنم با منطقی ورای انچه می شناسم چرا که آن الوده به احساسی است که ممکن است نادرست باشد. فهمیدم که افراد دوست دارند برای شناختن از انچه که نمی توانند بشناسند شروع کنند برای درک کردن از انچه که از درکش عاجزند.فهمیدم که ما چیزهایی را که داریم شاکر نیستیم به دنبال درک انچه داریم و می شناسیم نمی رویم هر انچه در دسترس ماست ازتوجه ما دور است خودمان را نمی شناسیم.نیاز والای (( یافتن حقیقت ))را درونمان با علاقه غریزی به((شناخت ناشناخته ها)) اشتباه گرفتیم.

بی وقتی یمان و نداشتن عشق به انچه دراختیار داریم و به کاری که می کنیم و به لحظاتمان باعث شده خودمان را فراموش کنیم و به دنبال دیگری باشیم شاید که او به ما کمک کند. وقافلیم که هیچ کس از خودمان به ما سزاوارتر نیست چه در خوبی و چه در بدی هایمان.

بهانه تراشی هایمان مانع می شود که به دنبال حقیقت باشیم.شادی یمان را گم کرده ام و از دیگری انتظار داریم ان را به ماهدیه بدهند.

نمی دانیم که ما هیچ گاه کاری نخواهیم کرد مگر برای رفع نیاز یا رسیدن به خواسته ای در خودمان پس نباید منتی از لطفمان بر دیگری بگذاریم و تنها یاری رسانمان خود و خدایمان هستیم.

پس عینک هایمان را برای دیدن خودمان به چشم بزنیم و اگر نمره اش برای چشم ما کم است به چشم پزشک معتبری مراجعه کنیم تا راهنمایی معتمد ما باشد. ان زمان است که دیگر با هم برخورد نمی کنیم و راه درستمان را پیدا می کنیم و جامعه ای داریم که می داند باید چه بکند انسانهایی داریم که می دانند رسالتشان در این دنیا و نسبت به هم نوعانشان و مسئولیتشان که باید دربرابرش به خود پاسخ گو باشند چیست.

 

دل من هم می سوزد

دل من برای ادم ها وغم های انها ققنوس وار می سوزد

سوختنی که نه در پی ان دود که شعله ای برپاست

شعله ای  شوری برای افریده شدن

شعله ای گرم و روشن

برای گرم و روشن کردن دل هایشان

و ذوب و کم رنگ کردن غم هایشان

شعله ای برای افریدن شادی دروجودشان

نظرات 5 + ارسال نظر
باغبان چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ب.ظ http://baghbanshemirani.blogfa.com

متن جالبی بود.
در واقع چشم ها را باید شست جور دبگر باید دید.
خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنید و نظر بدین.
www.baghbanshemirani.blogfa.com

سلام اقای باغبان من که به وبلاگ شما زیاد سر می زنم وبلاگ خیلی خوبی دارید با مطالب تخصصی که من خیلی ازشون استفاده می کنم.
راستش هیچ کدام از دوستانم در وبلاگ های گروهی این ادرس را ندارند نمی دانم خودم جایی لوش دادم یا اتفاقی پیدام کردین به هر حال خوشحال می شم لینک شما را بزارم.
متشکرم

دختر شرقی دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ق.ظ http://delneveshthayeman.blogsky.com/

سلام
خیلی مطلب قشنگی بود.
خیلی خوب نوشتی.
واقعا جز خودمون و خدامون نمیتونه کسی ما رو راهنمایی کنه و بهمون کمک کنه.

از اینکه نوشته هام را می خونید متشکرم دختر شرقی
موفق باشید

comix جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:38 ق.ظ http://reminders.blogsky.com/

سلام
آره ...
واقعا کاش همه میدونستیم رسالتمون توی این دنیا چیه نسبت به خودمون نسبت به دیگران. سرمون به یه چیزایی گرمه که واسه اونا آفریده نشدیم...

سلامcomixعزیز
خیلی خوشحالم که این مقاله را خوندی و نظر دادی.
به مهمترین نکته ی بحث من وبه نظرم زندگیمون اشاره کردی.
یه کتابی هست که به من برای پیدا کردن رسالتم خیلی کمک کرددوست دارم اونو به شما هم معرفی کنم.
نیمه ی تاریک وجود .نوشته ی دبی فورد.این کتاب برخلاف خیلی از کتاب های فراروانشناسی غربی که روی فرهنگ غنی ما ایرانی ها تاثیری نی زارن خیلی با فرهنگ ما عجین شده و پذیرفتنی است شاید چون مادر این نویسنده ی امریکایی ایرانی است و نویسنده روی کتاب ها و فرهنگ ما مطالعه داشته.
راستی نمی دونم چقدر با تکنولوژی فکر دکتر ازمندیان اشنایی داری ولی من بهش می گم تکنولوژی معجزه بخون یا بهش گوش بده تا معجزشو پیدا کنی.
بازم متشکرم که بهم فرصت ابراز این دانش را دادی دوست من

comix سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 ق.ظ http://reminders.blogsky.com

سلام
اون کتاب نیمه تاریک وجود را دارم ولی نخوندم، حتما میخونمش
ممنون از کتابایی که بهم معرفی کردی

خیلی خوشحالم که یه دوست خوبی مثل شما دارم و این کتاب را خواهد خوند.
موفق باشین

باغبان سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ق.ظ http://baghbanshemirani.blogfa.com

سلام سرکار خانم
از اینکه همواره وبلاگ منو مورد لطف خودت قرار میدی واقعا ممنونم.مایه افتخاره واسه من.
امیدوارم با سر زدن مجدد منو خوشحال کنی
اگه هم کسی رو میشناسی که به مدیریت علاقه داره وبلاگ منو بهش معرفی کن لطفا
ممنونم
منتظر نگاه پر مهرت هستم

سلام
خواهش می کنم
هر چند مطمئن نیستم من را هنوز هم شناخته باشین ولی اشکال نداره من همیشه به وبلاگ خوبتون سر میزنم و دوستهای زیادی دارم که وبلاگ شما را بهشون معرفی می کنم.
ممنون و از همه ی دوستان خوبم برای اینکه دیر به دیر اپدیت می شم عذر خواهی می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد